Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Hi100ria Głównego Urzędu Statystycznego – gra miejska

Opublikowano: 2018-06-16 15:51:03, przez: admin, w kategorii: Region

RZESZÓW. W środę 13 czerwca 2018 r. w centrum Rzeszowa trwała wielka gra miejska pt.: „Hi100ria Głównego Urzędu Statystycznego”. Zorganizowana została ona przez pracowników Urzędu Statystycznego w Rzeszowie w ramach obchodów 100. rocznicy utworzenia GUS-u.

I miejsceHi100ria Głównego Urzędu Statystycznego – gra miejskaHi100ria Głównego Urzędu Statystycznego – gra miejska
I miejsce

I miejsce

 

Głównym celem wydarzenia było rozpowszechnienie wiedzy o stuletnim dorobku statystyki publicznej oraz uświadomienie odbiorcom, że od wieku diagnozuje ona, opisuje i dostarcza wysokiej jakości informacje o wszystkich aspektach życia społeczno-gospodarczego. Poprzez grę chciano pokazać także praktyczne zastosowanie statystyki w życiu codziennym, ukształtować u młodzieży rozwój myślenia analitycznego i przestrzennego, a także pobudzić wyobraźnię, kreatywność i aktywność twórczą.

 

W nietypowej rozgrywce udział wzięły trzyosobowe zespoły z kilkunastu szkół ponadpodstawowych/ ponadgimnazjalnych z województwa podkarpackiego, które uzbrojone w mapę Rzeszowa z zaznaczonymi punktami gry ruszyły w miasto. Historię Głównego Urzędu Statystycznego wraz ze swoimi opiekunami (nauczycielami) poznawali uczniowie z Rzeszowa, Krosna oraz Mielca.

 

Zmagania rozpoczęły się o godzinie 10:00 w Urzędzie Statystycznym w Rzeszowie. Każda drużyna miała do pokonania tę samą trasę składającą się z 9 punktów, w których czekali Agenci z zadaniami do rozwiązania. Znaleźć ich można było, m.in. na rzeszowskim Rynku, obok letniego Pałacu Lubomirskich, w pobliżu pomnika płk. L. Lisa-Kuli, czy też koło Teatru im. W. Siemaszkowej. Na trasie biegu nie mogło zabraknąć również „Okna czasu” zlokalizowanego na ul. 3 Maja.

 

Polecenia z jakimi przyszło się zmierzyć startującym drużynom były różnorodne. Wymagały one nie tylko umiejętności sprawnego liczenia i stosowania matematycznej oraz statystycznej wiedzy w praktyce, ale również spostrzegawczości i ducha zespołowego działania.

 

Liczyły się nie tylko prawidłowe rozwiązania (ważny był wynik!), ale także kondycja i zgranie zespołu, tak by w jak najkrótszym czasie dotrzeć do mety zlokalizowanej w budynku Urzędu Statystycznego w Rzeszowie. Tu należało do specjalnie przygotowanej aplikacji wprowadzić tajemny kod utworzony z rozwiązań zadań. Poprawne odpowiedzi wprowadzone w jak najkrótszym czasie gwarantowały złamanie hasła, zakończenie gry, a tym samym zwycięstwo.

 

Zwyciężyli najlepsi, ale każdy z 22 uczestników może czuć się wygranym.

 

Na najwyższym stopniu podium stanęła drużyna z Zespołu Szkół nr 2 w Rzeszowie w składzie: Ewelina Chorzępa i Natalia Jopek wraz z opiekunem p. Sebastianem Klaczkowskim.

 

Kolejne miejsce zajęli Paweł Sajdak i Mateusz Winiarski z I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznym w Krośnie (opiekun p. Andrzej Bysiewicz), zaś na trzeciej pozycji uplasowała się drużyna z I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznym w Krośnie: Bartłomiej Burczyk i Karol Haberek pod opieką p. Jacka Burczyka.

 

 

Przedsięwzięcie Honorowym Patronatem objęli: Marszałek Województwa Podkarpackiego – Władysław Ortyl, Podkarpacki Kurator Oświaty – Małgorzata Rauch oraz Prezydent Miasta Rzeszowa – Tadeusz Ferenc.

Partnerami akcji byli: Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Rzeszów oraz Euro Desk Polska.

Nagrody ufundowali Urząd Statystyczny w Rzeszowie, przewodniczący Sejmiku Województwa Podkarpackiego – Jerzy Cypryś, park trampolin Happy Jump oraz FlyPark Rzeszów, tor kartingowy Reskart Racing i Polskie Towarzystwo Statystyczne - oddział w Rzeszowie

 

Więcej o: gus

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij