Przemyśl włączył się w kampanię „Sam Urządzaj Swoje Miasto”
PRZEMYŚL. Kampania ma charakter edukacyjno-informacyjny. Realizowana jest wspólnie przez samorządy lokalne zrzeszone w Związku Miast Polskich.
W inicjatywę włączyło się ponad 70 miast ze Związku Miast Polskich. Obok Przemyśla udział w nim biorą m.in.: Poznań, Kraków, Rzeszów, Opole, Częstochowa, Tychy, Bielsko-Biała, Rybnik, Ełk, Kartuzy, Kołobrzeg i Sandomierz.
Podstawowym celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat roli samorządu terytorialnego. Akcja ma również służyć zmianie postaw, pobudzeniu obywateli do działania na rzecz małych ojczyzn, inicjowaniu debaty publicznej na temat funkcjonowania miast, budowaniu zaufania społecznego.
Badania pokazują, że zaledwie jedna trzecia Polaków jest zainteresowana życiem publicznym, natomiast 20-25 proc. w ogóle się nim nie interesuje. Według analizy CBOS bezpośredni kontakt z urzędnikiem w jakiejś sprawie dotyczącej społeczności lokalnej (poza załatwieniem własnych spraw w urzędzie) w ciągu roku ma zaledwie 8 proc. Polaków. Jedną z głównych przyczyn niskiej partycypacji społecznej jest brak przekonania o możliwości wpływania na rzeczywistość. Polacy uważają, że nie mają przełożenia na losy kraju. Ci, którzy w badaniach potwierdzają, że taki wpływ mają, przyznają jednocześnie, że z niego nie korzystają.
Kampania „Sam Urządzaj Swoje Miasto” potrwa do 10 czerwca.