Kończy się remont torów na trasie Rzeszów-Jasło
PODKARPACKIE. Poprawa trasy kosztowała ponad 250 mln zł.
Fot. strzyzowski.pl
Kończą się już prace przy remontach lub przebudowie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mostów i 3 wiaduktów (w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów). Na finiszu SA również roboty na 23 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych. Powstały wreszcie dodatkowe przystanki: Zaborów Błonia, Markuszowa i Jasło Fabryczne. W zakresie projektu jest też wymiana 12 km toru.
Od 22 czerwca ruch kolejowy na trasie Rzeszów - Jasło odbywał będzie się bez komunikacji zastępczej, czyli cały odcinek przejedziemy szynobusem.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej 106 Rzeszów - Jasło, na odcinku Boguchwała - Czudec” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-20120. Jego wartość to ponad 42 mln zł (netto).
Efektem dotychczasowych prac PLK za ponad 220 mln zł na trasie Rzeszów Jasło (były dwa projekty RPO na rewitalizację w latach 2010 – 2013) jest skrócenie czasu przejazdu o około 30 minut.