Skorzystaj z doradcy płatnika składek w ZUS
Od 1 lutego w każdej placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych można zapytać doradcę o stan swojego konta oraz o wszystkie sprawy dotyczące ubezpieczeń i składek.
Doradca płatnika składek udzieli Ci wsparcia w sprawie ubezpieczeń i składek. Odpowie też na wszystkie pytania dotyczące obowiązków związanych z prowadzeniem działalności. Doradca:
- poinformuje jaki jest Twój numer rachunku składkowego (NRS), na który powinieneś opłacać składki
- poinformuje o zasadach opłacania składek i rozliczania wpłat
- wyjaśni wątpliwości w zakresie rozliczenia wpłaty, której dokonałeś i stanu Twoich rozliczeń ZUS
- wyjaśni jakie informacje i dlaczego widzisz na swoim profilu na portalu PUE ZUS
- poinformuje o wysokości opłaconych przez Ciebie składek na ubezpieczenia społeczne i na ubezpieczenie zdrowotne dla celów podatkowych
- wyjaśni wątpliwości na temat sporządzania i wysyłania dokumentów w Programie Płatnik i aplikacji e-Płatnik
- założy ci konto na elektronicznym portalu PUE ZUS – jeśli jeszcze go nie masz
- odpowie na pytania dotyczące rejestracji działalności gospodarczej, zasad zgłaszania do ubezpieczeń, wysokości składek, zasad wypełniania i korygowania dokumentów
- wyjaśni zasady opłacanie składek za „nianie” i zasady dobrowolnego podlegania ubezpieczeniom
poinformuje co możesz zrobić, jeśli masz zaległości w opłacaniu składek
Z usług doradcy płatnika składek możesz skorzystać w każdej placówce ZUS.
Na ekranie biletomatu w sali obsługi klienta wybierz „Składki/Ubezpieczenia”, a następnie „Doradca płatnika”.
Jak przez Internet możesz zarezerwować wizytę w ZUS?
Jeśli masz konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), możesz przez Internet zarezerwować wizytę u doradcy płatnika składek. Nie musisz wtedy czekać w sali obsługi na swoją kolejność.
1. Wejdź na stronę www.zus.pl i zaloguj się na PUE.
2. W panelu głównym PUE, po lewej stronie ekranu, wybierz opcję „Rezerwacja wizyt”.
3. Wybierz placówkę ZUS, w której chcesz zarezerwować wizytę.
4. Kliknij „Wybierz grupę spraw”, potem „Składki/Ubezpieczenia”, później „Doradca płatnika” i następnie „Dalej”.
5. Wybierz dzień i godzinę wizyty u doradcy.