Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Operator CNC w JPB Systeme - oferta pracy
Studiuj w Rzeszowie! Wybierz WSPiA!

Powstanie obwodnica Radomyśla Wielkiego

Opublikowano: 2017-07-27 02:24:29, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RADOMYŚL WIELKI. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 984 będzie miał długość ok. 3,1 km. Koszt realizacji inwestycji to ponad 10 mln zł.

Fot. radomyslwielki.pl

Fot. radomyslwielki.pl

 

Nowe pożyczki unijne w BGK

Projekt będzie współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Inwestorem jest Województwo Podkarpackie – Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, realizacją zajmie się Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów. Wartość kontraktu wynosi 10 325 122,79 zł. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to koniec listopada 2018 r.

Umowę sygnowali: marszałek Władysław Ortyl oraz dyrektor PZDW Piotr Miąso – po stronie inwestora, wykonawcę reprezentował Franciszek Kosiorowski – wiceprezes MPDiM. W Samorządowym Centrum Kultury w Radomyślu Wielkim obecni byli także: burmistrz miasta Józef Rybiński i lokalni samorządowcy, w tym starosta mielecki Zbigniew Tymuła i radny wojewódzki Jan Tarapata, a także poseł Zbigniew Chmielowiec.

- Obwodnica Radomyśla to element ważnego szlaku komunikacyjnego. Będzie częścią drogi wojewódzkiej leżącej w granicach dwóch regionów. Po stronie województwa małopolskiego przebudowa została już uruchomiona. Także my podejmujemy działania w tym zakresie. Początek drogi to węzeł z autostradą A4. Natomiast efektem długofalowych planów, powinien być dojazd tą drogą do obwodnicy Mielca, przez nowy most, przez nowy układ komunikacyjny, przy poprawie jakości drogi lotniskowej – mówił marszałek Władysław Ortyl.

Inwestycja będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że Wykonawca będzie musiał opracować pełną dokumentację projektową, uzyskać wszelkie wymagane decyzje oraz wykonać roboty budowlane.

Na tym etapie nie ma jeszcze konkretnych rozwiązań projektowych. Program Funkcjonalno – Użytkowy, na podstawie którego został ogłoszony przetarg, stanowi koncepcję – zawiera ogólne założenia dotyczące budowy obwodnicy, które podczas opracowywania dokumentacji projektowej mogą ulec zmianie.

- Średnio w ciągu dnia przez  Radomyśl przejeżdża 9400 aut. Obwodnica wyprowadzi ten ruch z centrum miasta. Jej koszt przekracza 10 mln zł, do tego należy doliczyć koszt wykupu działek. Wówczas wartość wzrasta do kilkunastu milionów. Jeśli doliczyć do tego inwestycje, o których mówił marszałek – to na tę drogę, samorząd województwa przeznaczy około 100 mln zł – mówił Piotr Miąso.

Program Funkcjonalno – Użytkowy został opracowany w 2014 roku na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w ramach projektu „Wsparcie procesu tworzenia projektów przewidzianych do realizacji w perspektywie finansowej 2014 – 2020” finansowanego z RPO WP 2007 – 2013 z Osi Priorytetowej VIII Pomoc techniczna).

Obwodnica zostanie wyposażona w 7-metrową jezdnię (dwa pasy ruchu po 3,5 m każdy) z poszerzeniami na łukach poziomych oraz w rejonie skrzyżowań – dodatkowe pasy ruchu dla skręcających w lewo i prawo oraz obustronne pobocza o szerokości 1,25 m. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 984 o długości około 3,1 km rozpocznie się od skrzyżowania trójwlotowego w formie ronda. W ciągu obwodnicy powstaną kolejne trzy: w miejscu przecięcia z ulicą Wałową (droga powiatowa nr 1174 – rondo czterowlotowe), na skrzyżowaniu z ul. T Kościuszki (droga powiatowa nr 1173 – rondo czterowlotowe) oraz na końcu obwodnicy (włączenie do istniejącej drogi wojewódzkiej – rondo trójwlotowe).

- Listopad 2018 r. to nieodległy termin. Jednak proszę się nie martwić o nasz potencjał wykonawczy. Dysponujemy armią ludzi, potężnym sprzętem. Jesteśmy w stanie zrealizować tę inwestycję dobrze i w założonym czasie – przekonywał Franciszek Kosiorowski z MPDiM.

Zakres robót:

- budowa jezdni drogi wojewódzkiej o szerokości 7 m oraz poboczy o szerokości 1,25 m zgodnie z parametrami drogi klasy G

- budowa skrzyżowań z innymi drogami publicznymi (wojewódzkimi, powiatowymi)

- budowa i przebudowa chodników

- budowa dróg serwisowych

- budowa i przebudowa zjazdów publicznych

- budowa i przebudowa zjazdów indywidualnych

- budowa i przebudowa istniejącego odwodnienia drogi (przepustów, rowów i kanalizacji deszczowej)

- budowa urządzeń ochrony środowiska zgodnie z uwarunkowaniami środowiskowymi

- przebudowa i zabezpieczenie istniejących sieci obcych

- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego

- wycinka kolidujących drzew i krzewów

- inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym, porządkującym



Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij