Podkarpackie promowało się w Krakowie
KRAKÓW.
Może by tak wybrać się do jedynego w Polsce czekoladowo-winnego ChocoWine SPA a przy okazji zajrzeć do „okna czasu” w Rzeszowie? Tak nasze województwo promowało się w Małopolsce.
Przez weekend pracownicy Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego, a także Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej przekonywali klientów krakowskiej Galerii Bronowice aby odwiedzili Podkarpacie. Było takze Stowarzyszenie Pro Carpathia, które prezentowało producentów żywności z klastra Podkarpackie Smaki.
Były m.in. miody spadziowe, biszkopty, unikalną konfiturę z płatków róż w cukrze, soki, warzywno-owocowe, pogryzanki, chipsy jabłkowe, olej z krokosza barwierskiego, herbaty owocowe i ziołowe.
Wśród producentów były firmy Zakład Mięsny Paweł Ekolog z Dukli (kiełbasa pradziada, kabanosy z dziczyzną, kiełbasa sucha dukielska, pasztet z dzika i inne) oraz Zakład Mięsny Smak-Górno w Górnie (wyroby w słoikach: kiełbasianka z Górna, kiełbasianka z dzika, filet drobiowy), a także piekarnie: Iza z Rzeszowa (chleb sędziszowski żytni) i Anmar z Rogóżna (chleb razowy łańcucki na liściu kapusty).
- Chcemy w ten sposób zachęcić mieszkańców Małopolski do przyjazdu na Podkarpacie. Prezentowaliśmy nasze walory turystyczne, ale również podkarpackie potrawy regionalne - tłumaczy Marcin Fijołek, prezes PROT-u.
Oprócz gotowych propozycji wycieczek, turyści otrzymają komplet informacji w formie folderów, map i przewodników, które ułatwią podróżowanie i zaopatrzą w niezbędne informacje o atrakcjach województwa.
Partnerami wydarzenia były Zespół Zamkowo-Parkowy w Krasiczynie, Zespół Zamkowo-Parkowy w Baranowie Sandomierskim, Centrum Kultury i Promocji w Jarosławiu, Siedlisko Janczar w Pstrągowej, Dwór Kombornia Hotel& SPA, Przemyśl oraz Rzeszów.