Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

E-sklepy coraz silniejsze

Opublikowano: 2012-02-28 08:21:18, przez: admin, w kategorii: Biznes

Handel w internecie już dawno stał się alternatywą dla tradycyjnego handlu. Jednak branża e-commerce nie kończy się na sklepach internetowych.

E-sklepy coraz silniejsze

W Polsce działa już ponad 11 tys. sklepów internetowych, a ich liczba cały czas rośnie. Z opublikowanego niedawno raportu “E-commerce w Polsce 2011” wynika, iż firmy tego typu w większości dobrze oceniają swoją kondycję finansową i ogólną sytuację w branży. Rosną ich zyski i obroty, a wszystko dzięki stale napływającej rzeszy nowych klientów – aż 2/3 ankietowanych internautów dokonała już zakupów online. Doprowadziło to do sytuacji, w której swoje oddziały handlu internetowego zakładają lub zamierzają założyć także silni gracze z tradycyjnego rynku. Auchan i Leroy Merlin, już decydowały się na ten krok, przymierza się Tesco i Media Markt.

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

Ze wspominanego już raportu wynika, że sklepy internetowe chcą wyjść do klientów z nowymi propozycjami i opcjami, które uczynią je jeszcze bardziej konkurencyjnymi.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

Za główną zaletę zakupów w sieci na pierwszym miejscu wymienia atrakcyjne ceny (tak wskazało blisko 40% osób korzystających z usług). Po kilkanaście procent wskazuje na wysoką jakość produktów i oszczędność czasu.

A co z innymi przedsiębiorstwami i narzędziami związanymi z e-zakupami? E-handel bez wątpienia wpływa na ich rozwój. Wystarczy wspomnieć o firmach kurierskich. Ich liczba i ilość oferowanych opcji rośnie, a to stymuluje powstawanie nowych usług – zwłaszcza w internecie. Przykładem jest u serwis pakka.pl, czyli platforma służąca zamawianiu przesyłek kurierskich. Nowe narzędzie jest zaawansowane technologicznie, a przy tym proste w obsłudze. Serwis wpisuje się w ten model, ponieważ umożliwia ominięcie wielu formalności, skraca proces doboru kuriera do kilku kliknięć i zapewnia przy tym atrakcyjne ceny.

Na platformie kurierskiej sprawa się jednak nie kończy. Wśród internautów korzystających z e-commerce można zauważyć wzrost zainteresowania serwisami ogłoszeniowymi typu Gumtree.pl, czy Gratka.pl, porównywarkami cen, do których zaliczyć można Ceneo oraz coraz częstsze korzystanie z usług systemów płatności internetowej, realizowanych m.in. przez PayPal. Szybko rośnie też grupa klientów, dokonujących zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Opr. kar

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij