Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Droga kołowania powstanie w Ośrodka Kształcenia Lotniczego

Opublikowano: 2016-11-23 14:47:11, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW, JASIONKA. Wykonawcą będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.

Droga kołowania powstanie w  Ośrodka Kształcenia Lotniczego

 

22 listopada br Politechnika Rzeszowska zawarła z Miejskim Przedsiębiorstwem Dróg i Mostów w Rzeszowie umowę na budowę drogi kołowania na terenie Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej.

 

Nowy pas o powierzchni ponad 6000 m2 będzie miał nawierzchnię asfaltową na podbudowie z kruszywa łamanego. Projekt obejmuje także budowę przejazdów z pasa startowego na terenie OKL. Ponadto w ramach umowy zostanie wykonane oświetlenie nawigacyjne oraz system odwodnienia dróg kołowania.

Inwestycja będzie zrealizowana przed końcem pierwszej połowy 2017 roku.

 

Ośrodek Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej (OKL) to jednostka kształcąca studentów pilotów w warunkach czynnego portu lotniczego Rzeszów – Jasionka. Kwalifikacje lotnicze są potwierdzone certyfikatami europejskimi i międzynarodowymi zezwalającymi na kierowanie i prowadzenie po krótkim przeszkoleniu na danym typie samolotu statków powietrznych typu Boeing, ATR, Airbus. Kształcenie jest zgodnie z programem szkolenia zatwierdzonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, spełniającym wymagania przepisów europejskich.

Politechnika Rzeszowska wybudowała już 2012 roku pas startów i lądowań o długości 900 m i szerokości 30 m. Teraz wybudowana zostanie droga ratowniczo-pożarowej i kołowania wzdłuż całego istniejącego pasa startów i lądowań. Pozwoli ona na szybkie opuszczanie drogi startowej przez statki powietrzne, co wyeliminuje zagrożenia wynikające z równoczesnego szkolenia studentów pilotażu na kilkunastu samolotach szkoleniowych w Ośrodku Kształcenia Lotniczego w Jasionce. Nowa droga ratowniczo-pożarowa i kołowania wzdłuż całego pasa startów i lądowań jest również konieczna dla skutecznego i szybkiego prowadzenia akcji ratowniczo-pożarowej w przypadku zaistnienia wypadków i katastrof lotniczych statków powietrznych OKL-u.

 

Opracowania projektowe pn.: „Rozbudowa i budowa dróg kołowania wraz z przejazdami z pasa startowego na terenie Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej, oświetleniem nawigacyjnym oraz odwodnieniem dróg kołowania” wykonało Biuro Projektowo – Konsultingowe Lotnisk Avia – Projekt. Inwestycja ma dofinansowanie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Kwota dofinansowania wynosi 6 100 000 zł. Zadanie jest kontynuacją robót wykonanych w 2015 r.

Parametry techniczne wszystkich dróg kołowania wraz z przejazdami z pasa startowego:

Etapy I ÷ V (całość inwestycji)

Droga kołowania DK-A – nawierzchnia asfaltowa na podbudowie z kruszywa łamanego – 9 984,90 m2,

Droga kołowania przy placu kompensacyjnym busoli DK-V - nawierzchnia asfaltowa na podbudowie z kruszywa łamanego – 4 123,90 m2,

DK-B – poszerzenie istniejącej drogi kołowania – 770,00 m2,

DK-C, DK-D, DK-E – przejazdy z pasa startowego – 1 540,70 m2,

Plac kompensacyjny busoli – 1 024,00 m2,

Kanalizacja deszczowa z rur PVC-U Ø 200, 315, 400 mm

Oświetlenie nawigacyjne dróg kołowania wraz z podświetleniem oznakowania pionowego lotniska,

 

6. Parametry techniczne wykonanej w 2015 r. drogi kołowania – etap I i II:

DK-A – nawierzchnia asfaltowa na podbudowie z kruszywa łamanego – 3 937,50 m2

Długość – 375,00 m

Szerokość – 10,50 m

DK-B – poszerzenie istniejącej drogi kołowania o 3,5 m na długości 220 m – 770,00 m2,

DK-C – przejazd z pasa startowego – 510,00 m2,

Korytka odwodnienia liniowego przy krawędzi nawierzchni

Kanalizacja deszczowa z rur PVC-U Ø 200, 315, 400 mm

 

7. Parametry techniczne dróg kołowania wraz z przejazdami z pasa startowego do wykonania w 2016-2017 – etap III ÷ V w branży drogowej i sanitarnej oraz etap I ÷ V w branży elektrycznej,

Droga kołowania DK-A – nawierzchnia asfaltowa na podbudowie z kruszywa łamanego – 6 047,40 m2,

Droga kołowania przy placu kompensacyjnym busoli DK-V - nawierzchnia asfaltowa na podbudowie z kruszywa łamanego – 4 123,90 m2,

DK-D, DK-E – przejazdy z pasa startowego – 1 030,70 m2,

Plac kompensacyjny busoli – 1 024,00 m2,

Korytka odwodnienia liniowego przy krawędzi nawierzchni,

Kanalizacja deszczowa z rur PVC-U Ø 200, 315, 400 mm,

Oświetlenie nawigacyjne dróg kołowania wraz z podświetleniem oznakowania pionowego lotniska;

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij