Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Sylwester na Zamku w Baranowie Sandomierskim

Zajęcia biblioterapeutyczne w rzeszowskiej bibliotece

Opublikowano: 2016-11-20 23:28:22, przez: admin, w kategorii: Kultura

RZESZÓW. 8 i 15 listopada 2016 r., w Punkcie bibliotecznym Filii nr 9 Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie, zostały zrealizowane dwa spotkania biblioterapeutyczne, skierowane do uczniów szkół podstawowych.

Fot. arch. WiMBP w RzeszowieFot. arch. WiMBP w RzeszowieFot. arch. WiMBP w RzeszowieFot. arch. WiMBP w Rzeszowie
Fot. arch. WiMBP w RzeszowieFot. arch. WiMBP w RzeszowieFot. arch. WiMBP w RzeszowieFot. arch. WiMBP w Rzeszowie
Fot. arch. WiMBP w Rzeszowie

Fot. arch. WiMBP w Rzeszowie

 

W pierwszym dniu Renata Kozłowska – kierownik Czytelni i Informatorium Bibliograficznego z Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie przeprowadziła dla kl. Vc ze Szkoły Podstawowej nr 10 zajęcia „Cyberprzemoc: co to takiego i kto może pomóc Fidze?” Biblioterapię oparto na oddziaływaniu opowiadania G. Kasdepke „Figa”. Tytułowa bohaterka bez swojej zgody jest filmowana w kompromitujący sposób. Renata Kozłowska zwracała uwagę młodzieży jak krzywdzące jest zamieszczanie jakichkolwiek nagrań czy zdjęć w Internecie, bez zgody „aktora”. Uczestnicy spotkania ustalili sposób radzenia sobie z Cyberprzemocą.

 

Drugiego dnia Ewelina Kutyła-Stręciwilk zrealizowała temat „Samotni w tłumie, czyli porozmawiajmy o przyjaźni i odrzuceniu”. Jeden z bohaterów „Hihoptera” Małgorzaty Musierowicz jest odrzucany przez koleżankę, ponieważ pochodzi z biednej rodziny. Ma „wszystko”, lecz nie umie się dzielić. Uczniowie kl. IIIb określali jakie cechy powinien mieć dobry przyjaciel oraz dlaczego warto mieć przyjaciela. Powstała mapa portretów przyjaciół.

Razem Możemy Więcej

 

Przy zabawie, a przede wszystkim korzystając z książek, prowadzące kształtowały w obu grupach empatię, reagowanie przeciw przemocy zarówno słownej, jak i internetowej. Zajęcia miały na celu nauczyć młodych ludzi wrażliwości.

 

Biblioterapia jest formą pracy z dziećmi i młodzieżą. Biblioterapia skierowana jest na pomoc w rozwiązywaniu problemów, np. z adaptacją w określonej grupie rówieśników, z wypowiadaniem się w grupie, z wyrażaniem swoich emocji, ale także uczy empatii.

 

Krystyna Maczuga-Długosz

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij