Będzie przetarg na obwodnicę Łańcuta
PODKARPACKIE.
Fot. GDDKiA
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, podczas wizyty w Łańcucie podpisał 7 listopada 2016 aneks do programu inwestycji, ktory uruchamia proces realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu drogi krajowej nr 94 (dawniej nr 4).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna przygotowanie materiałów przetargowych i opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego (PFU). Ogłoszenie przetargu na realizację obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94, o dł. 5,8 km planowane jest na I kwartał 2017r. Inwestycja realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Oznacza to, że wykonawca po otrzymaniu gotowej części dokumentacji wprowadzi do niej zmiany zgodnie z ustalonymi założeniami uzgodnionym z samorządami.
W tej chwili na drodze krajowej nr 94 jest mniejsze natężenie ruchu, który przeniósł się na autostrady A4 na odcinku Rzeszów – Jarosław. Inwestor chce też ograniczyć ilość zjazdów na drogę krajową, co wiąże się z koniecznością budowy dróg dojazdowych (dodatkowych jezdni). Dlatego obwodnica ma mieć przekrój drogi krajowej generalnie jako dwupasmowego (po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy.
Umowa z wykonawcą obejmie zaprojektowanie (kontynuację projektowania), uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zmiany zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji oddanie do użytkowania nowego odcinka drogi krajowej nr 94.
W koncepcji optymalizacji przyjęto następujące podstawowe parametry techniczne obwodnicy:
- Klasa drogi – GP (główna ruchu przyspieszonego)
- Prędkość projektowa – 60 km/h
- Kategoria obciążenia ruchem: min. KR5
- Przekrój dwupasmowy, z pasem dzielącym z barierą energochłonną:
uliczny od km 613+767 do km 616+685;
drogowy od km 616+685 do km 619+589;
- Szerokość pasów ruchu: 3,5m
- Chodniki – szer. 2,0m
- Ciągi pieszo – rowerowe – szer. 3,5-4.0m
- Szerokość jezdni dróg dojazdowych – 5,00 - 6,00 m
Po obu stronach będą chodniki lub chodniki ze ścieżkami rowerowymi oraz zatoki autobusowe. Będą drogi dojazdowe. Inwestycja zakłada również budowę skrzyżowań jednopoziomowych w formie rond jednopasowych na przecięciu krajową czwórką czyli z ul. Piłsudskiego, oraz z drogami wojewódzkimi DW 877, DW 881, ul. Kościuszki, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), droga powiatową 1520 R, z jednoczesnym włączeniem ul. 3-go Maja i Mościckiego oraz gen. Sowińskiego do rond planowanych na skrzyżowaniach: DK94 z DW 877 i DW881 oraz DK 94 z ul. Kościuszki.