Dlaczego sklepy internetowe nie zawsze się sprawdzają?
Sklep internetowy w dzisiejszym świecie wydawać się może żyłą złota. Oczywiście, wiele sklepów tego typu cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów i przynosi ogromne zyski, wiele jednak jest takich, które zamykane są niedługo po otwarciu. Dlaczego sklep internetowy nie zawsze jest biznesem, który się sprawdzi?
Fot. Pixabay/CC0
Przede wszystkim wiele zależy od ruchu na stronie naszego sklepu. I to ruchu takiego, który przyniesie zysk. Pusty ruch na stronie nie podniesie nam konwersji, podobnie jak klienci, którzy zaraz po odwiedzeniu sklepu opuszczają go. Musimy zadbać o to, by klient na stronie pozostał i, co więcej, coś zakupił. Tutaj kłaniają się zasady marketingu, psychologii klienta. Przy odpowiedniej oprawie graficznej strony, mamy szansę zaciekawić klienta, który zdecyduje się na zakup naszego produktu. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę sklepy internetowe Łódź i przeanalizować realizacje agencji interaktywnych.
Często jest tak, że sklep internetowy nie sprawdza się, ponieważ istnieje już cała masa podobnych sklepów z tymi samymi produktami. Klient z dużym prawdopodobieństwem wybierze sklep, który funkcjonuje dłużej, w którym cos już kiedyś zakupił, a transakcja przebiegła pomyślnie. Powodem braku klientów w naszym sklepie mogą być też wysokie koszty przesyłki za niewielkie produkty. Jeżeli koszt przesyłki znacznie przekracza koszt produktu, klient może z zakupu zrezygnować.
Sklep internetowy nie sprawdzi się, jeśli oferowane przez nas produkty są skierowane do osób starszych. Jeśli będziemy oferować coś, na co jest zapotrzebowanie tylko wśród seniorów, nie mamy wielkich szans na sprzedaż czegokolwiek z prostego powodu – osoby starsze raczej nie korzystają z Internetu i sklepów w sieci, dlatego wątpliwe jest prawdopodobieństwo na zarobienie na sprzedaży takich produktów.
Tym, co sprawia, że sklep internetowy nie przyniesie zysków jest brak reklamy. Dzisiaj reklama to podstawa. Wszelkie wielkie firmy płacą za nią słone pieniądze, inwestują, a to przynosi im ogromne zyski. Warto więc zareklamować swój sklep, na początek choćby na portalach społecznościowych, na których wiadomości roznoszą się szybciej niż gdziekolwiek indziej.
Warto pamiętać, że otwarcie sklepu internetowego to trudny biznes, dlatego warto posiadać jakieś finansowe zabezpieczenie, w razie gdyby sklep okazał się fiaskiem.