Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Zespół Zamkowo-Parkowy w Baranowie Sandomierskim. Zamek Muzeum Hotel
Pożyczki dla firm z Podkarpacia/ Atrakcyjne oprocentowanie
Masz POWER, masz wszystko

Piwowarzy wstępnie podsumowali rok 2015

Opublikowano: 2016-02-11 16:38:28, przez: admin, w kategorii: Biznes

KRAJ. W 2015 r. browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), to jest o 0,7 proc. więcej niż w 2014 r.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

Po latach szybkiego rozwoju rynek piwa w Polsce ustabilizował się i nasycił. Trend ten odzwierciedlają dane GUS, z których wynika, że wielkość produkcji i sprzedaży rok do roku pozostaje na zbliżonym poziomie, poddając się tylko nieznacznym wahaniom.

 

- Według najświeższych danych, rynek nieco drgnął na plus. Nie jest to jednak zapowiedź tendencji wzrostowej. Zwiększona konsumpcja piwa w 2015 r. związana była m.in. z dobrym dla piwowarów i piwoszy latem. Na rynku utrzymuje się duża konkurencja, obserwujemy również rozwój nowoczesnych kanałów sprzedaży – informuje Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.



Eksperci są ostrożni w stawianiu optymistycznych prognoz na przyszłość. Po pierwsze, krajowy rynek piwa jest już nasycony. Po drugie, na drodze do ożywienia konsumpcji staną zmiany demograficzne w polskim społeczeństwie.



Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut GfK, statystyczny polski piwosz powoli staje się konsumentem świadomym i wyedukowanym, otwartym na nowości, poszukującym różnorodnych smaków i doznań.



Choć w strukturze sprzedaży w Polsce wciąż króluje popularne „jasne pełne”, na drugim miejscu w rankingu plasują się piwa smakowe, zaś miejsce trzecie należy do - ex aequo - piw pszenicznych, niepasteryzowanych oraz niskoalkoholowych radlerów. I to właśnie w tym segmencie piwowarzy widzą potencjalną szansę na wzrost rynku.



Ile pijemy piwa i dlaczego?



Statystyczny Kowalski wypija średnio 98 litrów piwa, co plasuje nas pod tym względem w ścisłej europejskiej czołówce. Z badań wynika też, że prawie połowa respondentów pija piwo głównie ze względu na jego smak. Tylko 11 proc. konsumentów deklaruje, że w przypadku piwa ważna jest dla nich zawartość alkoholu. To kryterium znalazło się na dość odległej, 9. pozycji, ustępując miejsca kryteriom związanym z walorami smakowymi, jakością oraz marką.





Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij