Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczka obrotowa w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Jak promować lokale gastronomiczne w internecie? Sukces Kawy Rzeszowskiej

Opublikowano: 2015-11-20 13:31:46, przez: admin, w kategorii: Firmy

RZESZÓW. Rzeszowska kawiarnia przebojem na Instagramie.

Fot. Kawa Rzeszowska

Fot. Kawa Rzeszowska

 

Wielkanoc 2020

Według raportu NapoleonCat z sierpnia 2015 Starbucks zajął 21. miejsce marek nieodzieżowych z wynikiem 15 677 obserwujących. Dziś polski profil amerykańskiej sieciówki ma 20,5 tysiąca followersów. Natomiast Kawa Rzeszowska ma 8 143 followersów. Sieć Costa Coffee, obecną na polskim rynku od 1999 roku, śledzi mniej niż 3,5 tys. instagramowiczów.

Kawa Rzeszowska mieści się przy ulicy Kościuszki, ale jest też mobilną kawiarnią, któa można spotkać na ulicy 3 Maja czy w pobliżu fontanny multimedialnej. Kawiarnia promuje picie różnorodnych gatunków kawy, pochodzącej z plantacji z całego świata.

Od ponad roku profil Kawy Rzeszowskiej na Instagramie prowadzi Robert Świstak, który na co dzień zajmuje się marketingiem korporacyjnym w dużej firmie. Dodatkowo chciał sprawdzić się jako marketer na szczeblu lokalnym. Pomysł na stworzenie firmowego konta pojawił się po jednym z Czwartkowych Spotkań Social Media, podczas którego prezentowane było Hashlovers.

– Instagram w połączeniu z siłą narzędzia do geolokalizacji był najlepszym sposobem dotarcia do potencjalnych, bo lokalnych klientów kawiarni. Jasne, że cieszy każdy obserwujący, ale co z tego, że do grona followersów dołączy ktoś z Warszawy, skoro nigdy do nas nie wpadnie. Nam zależało na precyzyjnym „namierzaniu” i komunikacji z mieszkańcami Podkarpacia, i to się udało – mówi Robert Świstak.

Kluczem do sukcesu okazało się bezbłędne dopasowanie środka komunikacji, czyli medium wizualnego do formy, w jakiej serwowane są napoje i nie tylko. Marce na pewno nie zaszkodził także zeitgeist, czyli trafienie w odpowiednim czasie w modę na slow food i patriotyzm lokalny, wyrażany w niemal manifestacyjnym geście „wspierania swoich”.

Promotor kawiarni chciał przede wszystkim zrozumieć logikę Instagrama. Szukał więc osób, które znajdowały się w promieniu 25 kilometrów od adresu kawiarni i wchodził z nimi w interakcję: przez polubienie ich zdjęcia, lub obserwację.

Zauważył, że ludzie uwielbiają fotografować jedzenie, lub siebie z jedzeniem, ale najczęściej to kubek/filiżanka z kawą jest na pierwszym planie. Kiedy udało mu się zobaczyć takie kawowe zdjęcie, komentował je, pytając: „a próbowałeś już naszej kawy?”.

Dzięki aplikacji Hashlovers możliwa stała się komunikacja w czasie rzeczywistym z kimś, kto nie wiedział o istnieniu Kawy Rzeszowskiej, a wiadomo było, że jest kawoszem. Propozycja wpadnięcia na alternatywnie parzoną kawę, często zostawała zrealizowana.

Jak pokazuje przykład Kawy Rzeszowskiej, narzędzie Hashlovers doskonale sprawdziło się w przypadku pojedynczej kawiarni. Zastosowanie Instagrama w kontekście marketingu miejsca pozytywnie wpływa na lokalne doświadczenie użytkowników, co przekłada się na budowanie pozytywnych emocji wokół marki.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij