Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Postępy na budowie Centrum Wystawienniczo-Kongresowego

Opublikowano: 2015-09-30 13:12:47, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

JASIONKA, TAJĘCINA.

Budowa CWK we wrześniu 2015. Fot. Adam Cyło

Budowa CWK we wrześniu 2015. Fot. Adam Cyło

 

W poniedziałek (28 września 2015) radni województwa zapoznali się z informacją o projekcie Centrum Wystawienniczo-Kongresowe.

 

Poniżej informacja, którą otrzymali radni

 

Według Wystawionych Przejściowych Świadectw Płatności na koniec sierpnia 2015 r. wartość wykonanych robót wynosi 84 057 692,79 zł brutto, natomiast zapłaconych faktur wynosi 72 390 402,45 zł brutto. Nie występują zaległości płatnicze.

Faktury za roboty budowlane realizowane są na bieżąco.

Wartość prac wykonanych na koniec sierpnia 2015 r. stanowi 68,39 % kwoty całkowitej.

 

 

Postęp prac na budowie CWK

 

1. Konstrukcja stanu surowego budynku

1.1. Roboty ziemne:

Zdemontowano żuraw wieżowy, zakończono zasypki wykopów.

 

1.2. Konstrukcja dachu i pokrycie

1.2.1. Część kongresowa:

Dach nad salą kongresową:

Zakończono pokrycie dachu nad salą kongresową.

Dach na pozostałej części:

Kontynuowane są roboty związane z wykonaniem przekrycia dachu na części kongresowej – styk z dachem części wystawienniczej, trwa montaż dodatkowej blachy trapezowej. W dniu 24.09.2015 r. rozpoczęto montaż wiązarów drewnianych.

1.2.2. Część wystawiennicza:

Trwa montaż konstrukcji drewnianej przekrycia dachu części wystawienniczej (zamontowano około 30% krokwi drewnianych).

Na ukończeniu jest montaż rusztowań pod kopułą w celu umożliwienia wykonania pokrycia dachu.

 

 

1.3. Konstrukcja stalowa

1.3.1. Część kongresowa:

Wykonano końcowo konstrukcję stalową bez łącznika fasady, którego to montaż rozpocznie się po montażu dźwigarów kopuły. Montaż łącznika fasady planowany jest w połowie października.

1.3.2. Część wystawiennicza:

Zakończono prace związane z wykonaniem dokumentacji warsztatowej konstrukcji stalowej.

Trwają ostatnie prace związane z wykonaniem konstrukcji stalowej
w warsztacie.

Zakończono montaż zwornika oraz wszystkich dwudziestu dźwigarów głównych kopuły.

Kontynuowany jest montaż płatwi i stężeń dźwigarów. Zamontowano ich około 80%.

1.3.3. Elementy zewnętrzne:

Zamontowano pylony.

Dostarczono na plac budowy elementy stalowych markiz kopuły.

 

1.4. Konstrukcje murowe:

1.4.1. Część wystawiennicza:

Wykonano ok. 98 % prac. Pozostałe prace zostaną wykonane po montażu konstrukcji stalowej.

 

2. Roboty instalacyjne sanitarne i elektryczne, sieci zewnętrzne, roboty drogowe

2.1. Sieci sanitarne

Trwają roboty regulacyjne studni wraz z postępem robót drogowych.

 

2.2. Instalacje sanitarne wod –kan, tryskaczowa, hydrantowa, sprężonego powietrza

a) Instalacja tryskaczowa w części kongresowej:

Zakończono montaż rurociągów, kontynuowany jest montaż tryskaczy w miarę postępu robót związanych z wykonaniem sufitów podwieszanych.

b) Instalacja tryskaczowa w części wystawienniczej:

Wykonano około 72% rurociągów.

 

2.3. Instalacje centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego

a) Kontynuowany jest montaż rurociągów w obrębie kopuły.

b) Kontynuowany jest montaż grzejników w budynku.

c) Kontynuowany jest montaż izolacji rurociągów w poziomie piwnic.

 

2.4. Instalacje wentylacji mechanicznej i klimatyzacji.

a) Trwa montaż kanałów w wentylatorniach i szachtach technologicznych.

a) Kontynuowany jest montaż central wentylacyjnych.

b) Kontynuowane jest wykonywanie automatyki central.

c) Kontynuowany jest montaż rurociągów wody lodowej w części wystawienniczej w obrębie kopuły.

d) Kontynuowany jest montaż aparatów, kratek.

e) Kontynuowany jest montaż klimakonwektorów w sali kongresowej.

f) Trwa montaż urządzeń i kanałów w wentylatorniach.

g) Trwa tzw. „biały montaż” w pomieszczeniach biurowych.

 

2.5. Instalacja wewnętrzna gazu i kotłownia

a) Zakończono roboty związane z wykonaniem kotłowni.

 

2.6. Instalacje i sieci elektryczne

a) Kontynuowany jest montaż instalacji elektrycznych i teletechnicznych w sali kongresowej.

b) Kontynuowane jest wykonywanie instalacji teletechnicznych w budynku.

c) Trwają prace związane z montażem koryt kablowych w budynku.

d) Kontynuowany jest montaż przewodów elektrycznych w korytach kablowych.

e) Trwają prace związane z wykonaniem tras kablowych w szachtach instalacyjnych.

f) Zakończono roboty związane z oświetleniem terenu- montaż fundamentów i kabli.

g) Kontynuowany jest montaż instalacji AV w budynku.

h) Kontynuowany jest montaż rozdzielnic.

i) Kontynuowane są dostawy opraw oświetleniowych.

j) Trwa montaż rozdzielni SN.

k) Kontynuowane są roboty związane z wykonaniem techniki scenicznej.

 

3. Roboty wykończeniowe budynku

3.1. Ślusarka aluminiowa i wyposażenie budynku:

3.1.1. Część kongresowa:

Kontynuowany jest montaż ślusarki ppoż. wewnętrznej w budynku wraz ze szkleniem, wykonano około 85% robót.

Kontynuowany jest montaż obróbek blacharskich wejść do budynku na parterze.

Zakończono fasadę odwróconego stożka w części kongresowej z wyłączeniem łącznika fasady.

3.1.2. Część wystawiennicza:

Kontynuowany jest montaż ślusarki ppoż. na klatkach schodowych.

Trwa prefabrykacja konstrukcji aluminiowej kopuły części wystawienniczej, dostarczono na budowę konstrukcję aluminiową kopuły.

W dniu 23.09.2015 r. rozpoczęły się prace związane z wykonaniem fasady aluminiowo-szklanej kopuły części wystawienniczej.

3.1.3. Wyposażenie budynku:

Kontynuowany jest montaż urządzeń dźwigowych.

 

3.1.4. Balustrady wewnętrzne i zewnętrzne:

Rozpoczęto montaż balustrad wewnętrznych w budynku.

Rozpoczęto prace związane z wykonaniem schodów szklanych na „kopułę małą”.

 

3.2. Tynki wewnętrzne, okładziny ścian, malowanie

3.2.1. Część kongresowa.

3.2.1.1. Okładziny ścian i sufitów:

Zakończono prace związane z wykonaniem okładzin gipsowo – kartonowych ścian pomieszczeń technicznych w poziomie piwnic
i parteru, I i II piętra. Do wykonania pozostała obróbka wokół drzwi i malowanie ścian.

Kontynuowany jest montaż zabudów EI nad ściankami aluminiowymi.

Kontynuowane są roboty związane z wykonaniem gładzi gipsowych.

Kontynuowane są roboty malarskie w budynku.

Kontynuowany jest montaż sufitów podwieszanych w budynku. Wykonano 69% sufitów w części kongresowej budynku.

Kontynuowany jest montaż izolacji akustycznej stropu nad piwnicą w części wystawienniczej budynku. Wykonano 84% zakresu robót.

Kontynuowane są roboty wykończeniowe w pomieszczeniu sali kongresowej.

Trwają roboty wykończeniowe sal konferencyjnych i bankietowej.

Kontynuowane są roboty związane z wykonaniem okładzin ceramicznych ścian.

 

3.2.1.2. Posadzki

Kontynuowane są roboty związane z wykonaniem posadzek cementowych w budynku w części wystawienniczej.

Kontynuowane są roboty związane z układaniem płytek gres na posadzkach I i II piętra.

 

4. Roboty drogowe

Kontynuowane są roboty związane z wykonaniem parkingu na odcinku W6-W6`.

Kontynuowany jest montaż krawężników drogowych.

Wykonano nawierzchnię z kostki zjazdu od strony zachodniej.

Kontynuowany jest montaż odwodnień liniowych.

Kontynuowane są roboty związane z wykonaniem nawierzchni z kostki bazaltowej -plac dla TIR.

Zakończono nawierzchnię zjazdu z drogi wojewódzkiej. Do wykonania zostało oznakowanie poziome i pionowe.

Kontynuowany jest montaż płyt granitowych na kołnierzu wokół budynku.

 

Operator „Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego”

14 maja 2014 r. - Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zwraca się z prośbą o przedstawienie harmonogramu prac zmierzających do wyłonienia operatora zarządzającego Centrum Wystawienniczo – Kongresowym.

PARP zwraca uwagę, iż zgodnie ze wskaźnikami rezultatu określonymi we wniosku o dofinansowanie projektu w 2016 roku powinna zostać osiągnięta określona liczba minimum 27 imprez wystawienniczych i konferencyjnych, w tym 17 lokalnych, 6 krajowych i 4 międzynarodowe.

W odpowiedzi Departament Rozwoju Regionalnego po uzgodnieniu z Zarządem Województwa Podkarpackiego oraz Radcą Prawnym Urzędu przesyła przedmiotowy Harmonogram. Jednocześnie podjęto następujące prace z tym związane

9 lipca 2014 r. - zawarcie umowy na obsługę prawną z Kancelarią Prawną Strykowski Wachowiak Sp. k. z siedzibą w Poznaniu.

16 lipca 2014 r. - Kancelaria Prawna przesyła opracowanie stanowiące rekomendację dotyczącą optymalnego dla Województwa Podkarpackiego modelu wyboru operatora, którego zadaniem będzie zarządzanie obiektem Centrum Wystawienniczo – Kongresowym.

26 sierpnia 2014 r. Zarząd Województwa Uchwałą Nr 387/9194/2014 powołuje komisję ds. przygotowania i przeprowadzenia postępowania na wybór operatora CWK

2 września 2014 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych Urzędu Zamówień Publicznych oraz Biuletynie Zamówień Publicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego zamieszono ogłoszenie na świadczenie usług polegających na organizacji imprez i zarządzaniu Centrum Wystawienniczo – Kongresowym Województwa Podkarpackiego. Termin składania wniosków o zawarcie umowy koncesji przypadał na dzień 20 października 2014 r.

20 października 2014 r. Do Zamawiającego wpłynął jeden wniosek o udział w postępowaniu od firmy HKO sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Z podmiotem tym prowadzone są rozmowy i negocjacje w sprawie zawarcia umowy koncesji, której podpisane planowane jest na IV kwartał 2015.

 

Poniżej przedstawiono tabelę dotyczącą kosztów realizacji inwestycji.

Tabela poniżej przedstawia wysokość faktur wystawionych przez wykonawcę tj. Best Construction Sp. z o.o. i Karpat-Bud Sp. z o.o. a jednocześnie zatwierdzonych do wypłaty przez Inżyniera Kontraktu.





Faktura za okres 2014 r

I kwartał 2014

kwiecień

maj

czerwiec

lipiec

sierpień

Data wystawienia

08-04-2014

21-05-2014

09-06-2014

08-07-2014

07-08-2014

09-09-2014

Wartość w PLN

12 960 441,74

1 849 873,83

1 705 020,96

2 482 186,15

2 237 828,26

2 378 346,79

Status

zapłacona

zapłacona

zapłacona

zapłacona

zapłacona

zapłacona

SUMA płatności

 

 

Faktura za okres

2014 r.

wrzesień

Wrzesień korekta

październik

listopad

grudzień

 

Data wystawienia

09-10-2014

22-10-2014

06-11-2014

08-12-2014

08-01-2015

 

Wartość w PLN

2 833 853,19

699 101,54

5 531 967,90

3 776 908,34

2 570 970,65

 

Status

zapłacona

zapłacona

zapłacona

zapłacona

zapłacona

 

SUMA zrealizowanych płatności



 

 

 

Faktura za okres

2015 r.

styczeń

luty

marzec

kwiecień

maj

czerwiec

Data wystawienia

10-02-2015

10-03-2015

08-04-2015

07-05-2015

08-06-2015

08-07-2015

Wartość w PLN

2 416 983,69

2 589 642,73

 

2 346 042,62

 

 

3 289 749,10

 

3 987 395,57

5 981 574,00

Status

zapłacona

zapłacona

zapłacona

zapłacona

zapłacona

zapłacona

 

 

Faktura za okres

2015 r.

lipiec

sierpień

 

 

 

Data wystawienia

07-08-2015

04-09-2015

 

 

 

Wartość w PLN

12 752 515,40

11 667 290,34

 

 

 

Status

zapłacona

niezapłacona

 

 

 

SUMA zrealizowanych płatności

72 390 402,45

 



Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij