Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Firma musi informować o zmianie oferty

Opublikowano: 2011-11-02 11:38:06, przez: admin, w kategorii: Biznes

O zmianie programów telewizji kablowej abonenci powinni się dowiedzieć z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Nie zawsze obowiązek ten jest przestrzegany. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że UPC Polska oraz Multimedia Polska naruszyły obowiązek informacyjny i nałożył na firmy kary finansowe.

Firma musi informować o zmianie oferty

Postępowania wobec UPC Polska i Multimedia Polska zostały wszczęte w grudniu 2010 roku. Pierwsze – po skardze konsumenta, drugie – po zawiadomieniu od przedsiębiorcy. UOKiK ustalił, że spółki nie poinformowały w odpowiednim czasie o wycofaniu kilku programów ze swojej oferty.

Zgodnie z prawem, przedsiębiorca telekomunikacyjny, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić klientów na piśmie o nowych warunkach – zarówno o tym, jakich programów konsument nie będzie można zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć. Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego.

- Prezes Urzędu Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel ustaliła, że UPC Polska oraz Multimedia Polska poinformowały o likwidacji programów z naruszeniem tego terminu, a w przypadku UPC nawet po wprowadzonych zmianach – poinformowała Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

UOKiK uznał, że przedsiębiorcy naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nich kary finansowe. Na UPC Polska – 379 658 zł, na Multimedia Polska – 208 254 zł. Okolicznością łagodzącą przy ustalaniu wymiaru kary było to, że obie spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałały z Urzędem podczas prowadzonych postępowań. Decyzje nie są ostateczne, ponieważ Multimedia Polska odwołała się do sądu, a UPC jeszcze ma taką możliwość.

To nie pierwszy raz, gdy Urząd kwestionuje niedopełnienie obowiązku informacyjnego przez operatora telewizji kablowej. We wrześniu 2011 roku Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki spółki Vectra, która informowała o nowym regulaminie po jego wejściu w życie.

W przypadku zastrzeżeń do usług telekomunikacyjnych abonenci powinni szukać pomocy w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, który zajmuje się rozwiązywaniem sporów konsumentów z przedsiębiorcami poprzez mediacje, jak również przed działającym przy Prezesie UKE sądem polubownym.

kar

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij