Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Rzeszów

Opublikowano: 2015-03-17 11:10:50, przez: admin, w kategorii: Samorządy

RZESZÓW. Sprawy urzędowe załatwiać można nie tylko w urzędzie.

W Punkcie Obsługi Mieszkańców - od lewej Ryszard Podkulski, właściciel Galerii Rzeszów i prezydent Tadeusz Ferenc. Fot. Adam Cyło

W Punkcie Obsługi Mieszkańców - od lewej Ryszard Podkulski, właściciel Galerii Rzeszów i prezydent Tadeusz Ferenc. Fot. Adam Cyło

 

W poniedziałek (16 marca 2015) w Galerii Rzeszów został otwarty Punkt Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa. Mieści się na poziomie +2, od strony parkingów, obok sklepu firmowego Asseco Resovia i automatów do gier (nad punktami gastronomicznymi).

W poniedziałek spotkali się w Rzeszowie sekretarze miast-członków Unii Metropolii Polskich. W spotkaniu brał udział m.in: Tomasz Szubiela - wiceminister spraw wewnętrznych. Zarówno sekretarze, jak i minister byli obecni na otwarciu punktu obsługi.

- Rozwiązanie się sprawdziło, a MSW popiera i docenia ten pomysł – mówił wiceminister Tomasz Szubiela.

POM w Galerii Rzeszów to już czwarta taka placówka Urzędu Miasta umiejscowiona w galerii handlowej. Pierwsza został otworzona w centrum kulturalno-handlowym Millenium Hall (ulica Kopisto), druga działa w galerii Nowy Świat (ul. Krakowska 20), a od blisko roku POM funkcjonuje również w Plaza Rzeszów (ul. Rejtana). Wszystkie punkty są czynne od poniedziałku do soboty od godziny 10.00 do 18.00.

Można w nich wyrobić dowód osobisty, prawo jazdy czy dowód rejestracyjny, a także zameldować się na pobyt stały lub czasowy albo wymeldować. W ubiegłym roku w punktach obsługi mieszkańców wydane zostało 36 procent dowodów rejestracyjnych i 40 proc. decyzji o zameldowaniu, co świadczy o sporym zainteresowaniu. W punktach codziennie pojawia się po kilkadziesiąt osób.

– Pracownicy punktu udzielą pomocy w każdej sprawie, skontaktują z konkretnym urzędnikiem, umówią na spotkanie. Można tu także pobrać urzędowe druki i uzyskać pomoc w ich wypełnieniu – wyjaśnia Marcin Stopa, sekretarz miasta Rzeszowa.

Raz w tygodniu, w punktach swój dyżur ma Miejski Rzecznik Konsumentów. Rzecznik pomoże napisać reklamację, udzieli niezbędnej informacji, a w przypadku toczącej się sprawy w sądzie, będzie ją również prowadził.

Rzeszów jest pierwszym miastem w Polsce, które wprowadziło takie punkty. Pomysł został nagrodzony Innowatorem 2012 oraz w konkursie Panteon Administracji Polskiej. Przykład ze stolicy Podkarpacia wzięły już Olsztyn i Kraków, pomysł ma rozważyć także Wrocław. Obecny na otwarciu Włodzimierz Patalas gratulował pomysłu prezydentowi Tadeuszowi Ferencowi i władzom miasta.

Rzeszowskie galerie udostępniają powierzchnie bezpłatnie. Tymczasem jak się okazuje w innych miastach nie jest już tak łatwo.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij